PhDr. Ludmila Hajdová
Místo: kabinet v mezipatře (dveře č. 76), po pravé straně směrem k družině
Telefon: 734 479 248
E – mail: ludmila.hajdova@zszasova.cz
Konzultační hodiny pro žáky a rodiče:
pondělí 8:30 – 13:30
úterý 9:30 – 15:30
Po předchozí domluvě termínu (telefonicky, emailem) kdykoliv jindy.
Hlavní činnosti školního psychologa:
Informace pro rodiče a zákonné zástupce o činnosti školního psychologa
2024/2025
Od 1. září 2023 byla na Základní škole Zašová v rámci školního poradenského pracoviště nově zřízena pozice školního psychologa. Odbornost psychologických poradenských služeb bude na ZŠ Zašová aktuálně zajišťovat psycholožka PhDr. Ludmila Hajdová. Hlavním cílem práce školní psycholožky pro tento školní rok je podílet se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických služeb ve škole; komunikovat s vedením školy, s pedagogy, žáky a zákonnými zástupci dle jejich aktuálních potřeb. V součinnosti s pedagogy školy může včas identifikovat žáky s výukovými, výchovnými obtížemi, vytvářet strategie, metodiku podpory žáků, vyučujících, přispívat tak k prevenci; pomáhat při vyrovnávání se s obtížemi spojenými se zdravotním stavem, jinakostí životních podmínek a kulturního zázemí rodiny a s jinými obtížemi. Podílí se na vytváření a zlepšování podmínek pro začleňování žáků se SPV do hlavního proudu. Dle charakteru problémů informuje o možnosti podpory vnějšími subjekty.
Poradenské služby školní psycholožky mohou bezplatně využívat žáci, zákonní zástupci žáků, také pedagogičtí a další pracovníci školy a mohou ji v případě potřeby kontaktovat v době konzultačních hodin vždy v pondělí: 8:30 – 13:30 hod. a v úterý: 9:30 – 15:30 hod. Telefonní číslo: 734 479 248; e-mail: ludmila.hajdova@zszasova.cz.
Školní psycholožka se ve svých standardních činnostech věnuje přímo ve škole diagnostice a depistáži, vykonává poradenskou a intervenční práci, pomáhá s rozvojem pozitivních vztahů ve třídě, podporuje spolupráci žáků a třídního učitele, konzultuje se zákonnými zástupci apod. Poskytuje metodickou podporu vyučujícím, třídním učitelům; poskytuje odborné informace, postupy vyučujícím, žákům, zákonným zástupcům. Spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními, účastní se pedagogických porad aj.
Při individuální psychologické službě se rozsah činnosti školní psycholožky odvíjí od samotného účelu vyžádané služby a tato služba je poskytována vždy na žádost žáka, jeho zákonného zástupce, návrh školy nebo školského zařízení (dle zájmu se může podílet i na individuální diagnostice profesního uplatnění, na vyžádání může vyhledávat důvody vzdělávacích nebo výchovných potíží žáků, poskytovat dlouhodobější individuální péči; mapuje přednosti, úskalí, vyhledává žáky s nadprůměrným nadáním apod.). V případě realizace těchto nebo obdobných individuálních služeb zákonný zástupce žáka a školní psycholožka spolu podepisují písemný souhlas, domlouvají se společně na všech podstatných náležitostech poskytované poradenské služby, zejména na povaze, rozsahu, trvání, cílech a postupech poskytované poradenské služby.
Činnost školní psycholožky se řídí Vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších změn. Školní psycholožka se při veškerých činnostech důsledně řídí Etickými normami práce školního psychologa; u získaných informací zachovává důvěrnost, mlčenlivost a profesionální odpovědnost a sdílí je s dalšími pedagogickými pracovníky a vedením školy pouze se souhlasem žáka a zákonného zástupce.